جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند
سرخط خبرها

مهم‌ترین آثار کارتونیست‌های ایران در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی (۲) | شکستن حصار شب

  • کد خبر: ۹۷۹۷۸
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مهم‌ترین آثار کارتونیست‌های ایران در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی (۲) | شکستن حصار شب
اثر منتخب کارتون شهر امروز، هنر بهمن عبدی، کارتونیست و طراح نامدار ایرانی، است که در روز‌های بهاری زمستان ۱۳۵۷ خلق شد.

مجید ادیبی | شهرآرانیوز - تصور کنید مردمان کشوری سال‌ها در بند اسارت و استثمار سلطه‌جویان و تمامیت‌خواهان باشند و هر روز به چشم خود ببینند که میراث غنی فرهنگ و دینشان و همه منابع ملی سرزمینشان به دست عده‌ای چپاولگر زورگو و سرسپرده به تاراج می‌رود. خشم و انزجار شکل‌گرفته در قلب و ذهن این مردم در طول سال‌ها چپاولگری و استبداد، می‌تواند هر قدرتی را با همه ابزار‌های سرکوب‌کننده به زیر بکشد.

این گزاره‌ها هیچ نسبتی با تخیل و ذهنیت ندارد، همه و همه بخشی از واقعیت‌های تاریخ این سرزمین بوده است و تجلی بارورشدن خواست مردم برای شکست طاغوت، اتفاق بزرگی بود که در بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست.

آنچه پیش روی شماست، تجسمی از این واقعیت است که با هنر هنرمندان این مرز و بوم جان گرفته و بر اوراق روزنامه‌های ایران در آن برهه تاریخی نقش بسته است.

اثر منتخب کارتون شهر امروز، هنر بهمن عبدی، کارتونیست و طراح نامدار ایرانی، است که در روز‌های بهاری زمستان ۱۳۵۷ خلق شد.

بهمن عبدی کارتونیست ایرانی است که قلمش تیغی برنده علیه حکومت پهلوی بود و فعل خواستن و مبارزه علیه طاغوت زمان را در خلق آثارش به کار می‌بست. آنچه می‌بینید، تصویری است واقعی از قیامی بزرگ علیه رژیمی تا بن دندادن مسلح و مستبد. ندای آزادی، فعل خواستن و به زیر کشیدن جور زمان، کلیدواژه‌های این اثر مفهومی و پرمغز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->